Sisuturundus

Z-põlvkonna ajastu algus värbamises

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

FOTO: cv.ee

Viimaste aastate kiire tehnoloogiline areng toob kaasa ka muutusi värbamises. Ainuüksi ajalehes või veebiportaalis klassikalisest töökuulutusest enam ei piisa ning klassikaline CV vorm või elulookirjeldus ei ärata piisavalt tähelepanu. Uue ajastuga kaasnevad uudsemad ja atraktiivsemad viisid kandidaatide tähelepanu äratamiseks. Tööotsijad peavad üha enam ise näitama üles initsiatiivi, et teiste seast välja paista. Palju on hakatud kasutama sotsiaalmeedia kanaleid, mis võimaldab eristuvalt kujundatud elulookirjeldusi, sponsoreeritud värbamisprojekte. Töötajate värbamisele on lähenetud isegi läbi mängude. Selge on see, et turundus ja värbamine on teineteisele lähemal kui kunagi varem - nüüd ootab nendega liitumist infotehnoloogia. Kas me oleme selleks valmis ning mida suudab muuta IT koos turunduse ja personaliosakonnaga?

Ole atraktiivne!

Kõigi töötajate jaoks on olemas unelmate ettevõtted, kus nad sooviksid töötada - on see siis AirBnB, kodumaine Transferwise või 6 aastat maailma parimaks tööandjaks valitud Google. Neist on kasvanud aastate jooksul miljardiettevõtted ehk ükssarvikud, kes suudavad oma töötajatele pakkuda lisaväärtusi. Ent väiksematel ettevõtetel on niisamuti võimalus paista silma tööjõuturul, lihtsaim viis selleks on siseturundus. Southwestern Airlines on defineerinud seda mõistet ’’Töötaja on kuningas’’ ehk töötajate väljapaistev rahuolu on parim viis värbamaks uusi töötajaid ning meelitamaks ligi aina uusi kliente. Kui Sinu töötajad on ettevõtte brändi saadikud, siis näita seda kõigile: tee neist video, ole avatud kõigile näitama oma organisatsiooni seestpoolt – ärata tähelepanu!

Ole innovatiivne!

Ülemaailmselt läbiviidud uuringute põhjal on keskmiseks värbamise protessi pikkuseks 23 päeva. Ühe kiireneva tempoga ajastul teavad talendid oma väärtust, neil on vaja kiirelt vastuseid ja otsuseid. Tihti puutume kokku olukorraga, kus heal töötajal on mitu pakkumist korraga laual ja kaotajaks jääb see ettevõtte, kes mõtles liiga kaua. Kasuta uusi tehnoloogijaid! Näita, et Sinu ettevõte on innovatiivne. Kui Sa oled teinud oma ettevõttest juba video, näidanud avalikkusele sisekultuuri, siis värba töötajaid samuti videolahenduse teel! Just see võimaldab muuta pikad kandideerimisprotsessid efektiivsemaks – kiired vastused ja kiired otsused on lähemal kui kunagi varem.

Kuidas seda teha?

Esmapilgul võib see tunduda keeruline ning tekitada mitmeid küsimusi. Kuhu kandidaadid video saadavad? Kuidas teha kandideerimise videot? Selle kõige jaoks on olemas väga lihtne ja mugav keskkond – VideoCV.io. Tööandja saab samas keskkonnas kohe salvestada videokuulutuse, kas või mobiiltelefoniga või laadida üles juba varem valmistatud video. Lisaks annab see keskkond võimaluse jagada VideoCV kuulutust sotsiaalmeedias, kus äratada potentsiaalsete talentide tähelepanu. Sama lihtne on kandideerimine tööle. Liitu keskkonnaga ja salvesta endast lühike elulookirjeldus. Lisa kaasa CV ja kaaskiri ning peagi oota vastust kandideerimise edukusest. Kõik kandidaadid saavad vastuse! See on lihtne, see on innovatiivne.

Sõda talentide pärast ei lõpe niipea, vaid kestab edasi. Väärtusta oma töötajaid, ole nende jaoks eriline, paku neile uusi tehnoloogijaid ja lisaväärtusi. Oluline on mõista, et ettevõtte mõjukas turundamine ei ole vaid reklaamkampaaniad ja odavaimad pakkumised, vaid turundamine inimestele – sinu praegustele ja tulevastele töötajatele. Turundamine on osa värbamisprotsessist ja värbamisprotsess on osa turundusest, milles on oluline roll innovaatilistel lahendustel.

Liikluses märkab autojuht jalakäijat vaid siis, kui tal on helkur! Ära koba pimeduses, tee VideoCV ja ole nähtav!

Tagasi üles