Sisuturundus

Meil on tarvis uut inimest ettevõttesse… äkki ei teeks seekord tavalist töökuulutust?

FOTO: cv.ee

Armastatakse ikka öelda – “kes ei riski, see šampust ei joo.” Teisalt aga, läbimõeldud ja manageeritud risk annab ettevõtetele värbamistegevuses konkurentidest suurema võidujooksu sobivate kandidaatide ligimeelitamiseks. Ettevõtete vaheline konkurents ilmneb tänasel päeval selgelt parimate talentide jahtimises. Selleks, et luua edukas värbamisprotsess tuleb eristuda ning võtta arvesse mitmeid olulisi aspekte.  

8 viisi asendamaks traditsioonilist töökuulutust ja meelitamaks ligi tõelisi talente

 

Küsimus number üks, millele peaksid tööpakkujana töökuulutuse loomisel mõtlema – keda sa vajad enda ettevõttesse?

Tõenäoliselt on sellele kerge vastata nimetades ametipositsiooni, keda parasjagu ettevõttesse vaja. Proovime uuesti. Millist inimest on ettevõttesse vaja ettevõtte poolt nimetatud ametikohale? Kuidas defineerida rühma, kuhu soovitud inimene võiks kuuluda? Milliseid kanaleid ta kasutab, mille teel temani jõuda? Selleks, et paremini mõista, kuidas enda töökuulutust visualiseerida ning millist sõnumit seejuures kasutada, annab hea ülevaate keskmise kandidaadi persona profiili loomine. Siinjuhul on persona see isik, keda ettevõttesse soovitakse – tema oskused, isiksus, teadmised, kogemused, taust, vanus vastavad ettevõtte ootustele. Tuleb mõelda ka sellele, millised on tema hobid, perekonnaseis ning või jõuda koguni väljamõeldud nimeni välja. Vastasel juhul on töökuulutuse sihtgrupiks kogu Eesti rahvas ehk siis mitte keegi; ei jõua ka töökuulutuse sõnum ega visuaal õigete potentsiaalsete kandidaatideni.

Olles loonud nägemuse ja jõudnud arusaamale, millist inimest ettevõttesse soovitakse, on järgmine samm töökuulutuse formaat. Kasvavaid trende on mitmeid ning ei ole välistamisel see, et tulevikus traditsiooniline töökuulutus enam laineid ei löö. Tutvu järgneva 8 trendiga asendamaks tavapärast töökuulutust ning meelitamaks ligi tõelisi talente enda ettevõttesse:

  1. Pildi- ehk fotokuulutus – töökuulutuse olemuse sõnumit kannab suuremal

    / cv.ee

    määral just foto. Kõige parem on kasutada enda või palgatud fotograafi tehtud väga hea kvaliteediga fotosid, et mitte astuda fotopankade lõksu, mil ei võta kaua aega avastamaks, et konkurendil on samasugune pildikuulutus samaaegselt üleval.
     
  2. Tekstikuulutus – sellisel töökuulutusel on peamine rõhk tekstil, sisul. Visuaal on pigem puhas ja lähedane traditsioonilisele. Lihtsus on selle võtmesõnaks, ent oht üle pingutada on just teksti pikkusega. Töökuulutusi kujundav graafiline disainer Ann Vaida on jaganud nõu, et ühel töökuulutusel olev tekst peaks jääma vahemikku 1300 – 1700 tähemärki.
     
  3. Onepager – järjest rohkem populaarsemaks muutuv nii töökuulutuste kui ka tööotsijate CV’de visuaalsetes lahendustes. Inglisekeelne nimi väljendab seda, et kõik vajalik on ühel lehel ning ebavajalikku infot seal ei ole. Visuaalselt mänglevust peegeldav sisu on mõistlikult grupeeritud vastavalt alapealkirjadele või kastikestele.
     
  4. Video – video teel lahendatud töökuulutus on vaieldamatult see, mis on märk eristumisest ning millega silma paista. Sel moel on võimalik luua erinevalt tavapärasest motivatsioonikirja saatmisest lasta huvilistel kandideerida video teel suunates nad algses töökuulutuses vastama ettevõtte enda poolt püstitatud küsimustele. Eestis on töötanud välja hõlpsa videolahenduse nii tööandjale kui ka kandideerijale Videolind. Videokandideerine muidugi igale sihtrühmale ei sobi, seetõttu tulebki esmalt selgitada välja, kes on sihtrühmaks ning mis on antud persona isiksuse omadused – näiteks, kas keskmine raamatupidaja on valmis ennast video teel presenteerima või eelistab seda kirja teel teha?
     
  5. Mäng – suurepärane võimalus lahendada kandideerimisprotsess kaasahaaravalt ja väljakutsuvalt. Kui IT-sektori ettevõte otsib endale progammeerijat, siis on hea võimalus kirjutada enda töökuulutus koodimise keeles, mida mõistavad vaid vähemalt heal tasemel programmeerijad. Mängu saab tuua sisse alustades videokandideerimise pildikuulutusse. 
     
  6. Ese – Nutikas võimalus on kasutada ümbritsevaid esemeid, mille teel edastada infot tööpakkumisest. Näiteks tänavakohvikul on võimalus kasutada enda kohvitopse, kui infokandjaid.
     
  7. Sündmus – Hea võimalus teha kaks ühes – korraldada meeldiv üritus nii töötajatele kui ka huvilistele, kes võiksid järgmise sammuna kandideerida ka ettevõttesse tööle. Olgu selleks pannkoogihommik või muul moel tutvumisõhtu. Näiteks kinnisvara firmad teevad avatud uste päevi, kutsudes inimesi ka tutvumisüritustele. Inimesed saavad vahetult suhelda ettevõtte esindajatega, saada osa sealsest sisekliimast, võimaluse korral ka tööruumidest ning elamuse pealekauba.
     
  8. Miks mitte kasutada ka eeltoodute combot ehk kombinatsiooni. Tuues näiteks võimaluse avaldada esmalt tööportaali pildikuulutus, millega põimida videokandideerimise üleskutse.

FOTO: cv.ee

Luues eristuva ning meeldejääva töökuulutuse võib see suure tõenäosusega pälvida ka üldsuse tähelepanu ning jõuab sotsiaalmeedia ‘jagamismajanduse’ teel ka talentideni. Seejuures on oluline aga see, et avalikku tähelepanu ei tasu karta.  Mille lõksu aga ei soovitatav minna – tasuta fotopangad. Tuleb jälgida, mida konkurendid teevad. Vältige konkurentidega samu sloganeid, üleskutseid, visuaale, pilte töökuulutustel ning olete sammu võrra ees eristumiseks. 

Millisel moel kõnetada inimesi aga töökuulutuse sisuliselt poolelt? CV-Online’i poolt kevadel tehtud välkuuringutega ilmnes: 46% vastanutest ütlesid, et otsisid sel kevadel uut tööd, ent vaid 15% kandideerisid. Mis on see, mida kajastada töökuulutuses ja mis on inimestele ajendiks kandideerimaks?

  1. Palk – kõige olulisem ja enim nimetatud, mida tuleks kajastada töökuulutuses on just palganumber. Inimene soovib ilma lisaküsimusteta kohe teada, mida ta töö eest ettevõttelt vastu saab ning alles siis panustab enda jõu-, aja- ja energiaressurssi sellesse, et täita kõiki kandideerimiseks vajalikke nõudmisi.
     
  2. Konkreetsus – Ei ole just parim mote uputada töökuulutus üle töökohustuste- ja nõudmistega. Suures pildis tuleks märkida vaid need nõudmised, mis on prioriteetselt kõige olulisemad.  Lihtsus ja konkreetsus on töökuulutuse koostamisel võtmesõnad.
     
  3. Asukoht – Inimestele on oluline lugeda asukoht välja kohe töökuulutusest. See annab võimaluse kohe sobiliku töökoha ebasobivast välja sõeluda ning ei teki olukorda, kus inimene kandideerib teadmatuses mõnekümne või -saja kilomeetri kaugusel asuvasse töökohta.

Tulenevalt uuringust järgnesid veel mitmed aspektid, mida peetakse töökuulutuse puhul oluliseks: töö kirjeldus (sisu), tööaeg, ametinimetus, info ettevõtte kohta ning väiksemal määral juba teised aspektid.

Kartusel ei tohi lasta endast võimust võtta. Tööandja brändingu agentuurist Instarist Kersti Vannas julgustab Kersti Vannas tööandjaid pöörama ka ebaõnnestumisi enda kasuks ning kajastama neid läbi positiivse vaatevinkli. Selleks, et eristuda teiste tööandjate seast tuleb ka tööandjal astuda välja enda mugavustsoonist. Jätkuks sama noodiga: “kes ei riski, see šampust ei joo.”  

Tagasi üles